Wandelend naar het stuwmeer

19 juli 2023 - Valle de Lago, Spanje

Vanmorgen bleek de mist zo goed als opgelost. Er waren nog wel wat wolken maar de bergen waren redelijk te zien. Dat moest ook want er stond een grote wandeling op ons programma. Een aantal kilometer hier vandaan ligt namelijk een stuwmeer en dat was ons doel voor vandaag.

Je kunt er op verschillende manieren naar toe wandelen. Van het meisje van de toeristenoffice hadden we begrepen dat je het beste rechtsom naar het meer toe kon lopen en dan via de andere kant weer terug. En zo startten we de wandeling. Rechtsom. Deze kant ging via kleine weggetjes omhoog. Mooi om de omgeving te zien. Na een aantal kilometer kwamen we op een heel klein weggetje terecht. Achter elkaar liepen we richting het stuwmeer. Af en toe waren er wat lastige stukjes. Ook liepen er op een gegeven moment een koe en een stier op ons pad.

Bij het stuwmeer gekomen besloten we er omheen te lopen. Er was een smal paadje maar soms moesten we langs en over de rotsen klauteren. Ook bij het stuwmeer genoten we van het prachtige landschap. Na het rondje om het meer liepen we via een makkelijker en bredere weg weer terug naar het dorpje.

Daar was een klein restaurantje geleid door een ouder echtpaar waar we hebben geluncht. Deze twee waren helemaal op elkaar ingespeeld. Grappig om te zien. Ook liet de vrouw ons weten dat onze bestelling te groot was. Zij raadde ons aan alleen de door ons gekozen voorgerechten te bestellen. Dat was ons in een ander restaurantje ook al overkomen, maar kan me niet voorstellen dat zoiets in Nederland gebeurt.

Na de late lunch hebben we lekker op ons balkonnetje uit zitten rusten en uit zitten buiken. Nu zijn we allebei helemaal rozig van zowel de wandeling als het zonnetje. Morgen verlaten we deze prachtige plek.

1. Silvia:
    20 juli 2023