Zondag in Llanes

23 juli 2023 - Serdio, Spanje

En weer reisden we verder vandaag. Het was maar een klein stukje maar toch zitten we nu weer in een heel andere omgeving. Nadat we afscheid hadden genomen van Villanueva reden we naar het stadje Llanes. En dit bleek een onverwachts leuk plaatsje te zijn. Het ligt aan de kust en heeft een aantal middeleeuwse gebouwen en een gezellige haven en centrum.

Het stadje heeft een soort wandelboulevard langs de kliffen. En zoals wij op zondag vaak een rondje Vest doen, leek hier heel Llanes aan de wandel langs de kliffen. Oude en jonge mensen, ouders met wandelwagens, iedereen liep hier te flaneren en te genieten van het uitzicht op de rotsen. Zo aan zee was er blauwe lucht, maar als we de andere kant op keken zagen we donkere wolken boven de bergen.

Na de wandeling een kopje koffie gedronken op een vol terras. Want ook dat is een echt Spaanse zondagse activiteit. Hele families zitten met elkaar koffie of bier te drinken. En vaak in zondagse kleding. Je haalt de toeristen in hun korte broeken er zo uit.

Llanes heeft verder een mooi havenfront. Veel van die echte Asturiaanse huizen met inpandige balkons. Kortom we hebben ons een aantal uur in dit stadje kunnen vermaken en genoeg stappen kunnen zetten.

Daarna reden we verder naar onze nieuwe slaapplek. Daarvoor moesten we een stukje langs een moeras rijden. Er moeten hier heel veel verschillende vogels te zien zijn. Daar is dit gebied bekend om. We zitten nu in een groot en nieuw appartement. Lekker ruim. Het enige minpuntje is dat het relatief dicht bij de snelweg is en dat het geluid hier ver draagt...

Morgen gaan we de omgeving verkennen. We zitten zowel dichtbij bossen als bij het strand.