Langs de kliffen

24 juli 2023 - Serdio, Spanje

We reden vandaag naar San Vicente de la Barquera, een historisch stadje. We hadden gehoord dat we daar een mooie wandeling konden maken. Een rondwandeling langs de kliffen. En dat hebben we dus gedaan. De wandeling begon met een steile klim naar de bovenstad. En als ik zeg steile, dan bedoel ik ook steile. Een goede oefening voor onze kuiten. Via de bovenstad - met een mooi uitzicht over de drooggevallen baai - kwamen we bij een afslag waar we via bospaadjes weer bij een steile asfaltweg kwamen. Deze leidde - omlaag dit keer- naar weer een mooi strandje tussen de rotsen.

En daar vandaan konden we naar de kliffen klimmen. Het eerste stuk was wat lastig maar daarna begon een prachtige wandeling langs de kust die over het algemeen goed te doen was. Onderweg kwamen we niet alleen een aantal geiten en koeien tegen maar ook een hele groep scouts uit Madrid die de wandeling met bepakking deden. Af en toe moesten we goed kijken hoe we konden lopen en een paar keer klauterden we over het prikkeldraad.

Het laatste stuk was wat onduidelijk maar met elkaar - scouts en wij - kwamen we eruit. We eindigden op een weiland van een boer die gelukkig in de buurt was zodat we via het hek het weiland konden verlaten. Daarna liepen we naar het stadje terug waar het inmiddels behoorlijk druk was. Het was dan ook even zoeken naar een plek om te lunchen, wat uiteindelijk is gelukt.

Daarna terug naar ons appartement om uit te buiken. Jan heeft nog hard gelopen en ik heb vooral zitten lezen. Het was vandaag wat kouder en er stond veel wind, dus vanavond binnen gezeten.

Morgen de laatste volle dag in Spanje en dan vertrekken we terug naar het noorden.