Weer terug naar huis

12 augustus 2017 - Enkhuizen, Nederland

Na een ontbijtje in een plaatselijke espressobar, was het tijd om de laatste dingen in te pakken en de studio te verlaten. Tijdens het ontbijt hoorden we dat er in de hoofdstraat (een blok verderop) een parade zou worden gehouden. Toen we er aankwamen bleek de parade al begonnen te zijn. Het was een eindeloze stoet van clubs, verenigingen, bedrijven, politici die in de community van Columbiacity actief zijn. Het ging van dans- en muziekclubs, via kinderdagverblijven tot de plaatselijke makelaars en de vuilnisophaaldienst. Elke deelnemer of groep deelnemers presenteerde zich aan de inwoners die er enthousiast op reageerden. Een combinatie van een uitmarkt met reclame voor alle clubs aan het begin van het seizoen en een soort carnavalsoptocht. Wat opviel was dat bij iedere deelnemer verteld werd wat de betekenis van diegene voor de City is. Ook een ideetje voor Enkhuizen?

Na een uurtje gekeken te hebben, zijn we in de richting van het vliegveld gegaan. Daar bij een mall nog wat spullen gekocht waaronder een nieuwe koffer. Alles overgepakt van de kapotte in de nieuwe koffer en de auto weggebracht.

Met de bus naar de luchthaven waar we erachter kwamen dat ons grote fototoestel nog in de auto lag. Oeps: dat betekende snel terug naar de car rentals, daar gevraagd en gelukkig bleek na een tijdje wachten dat de fototas zich inderdaad nog in de auto bevond.

Het inchecken en boarden ging vrij snel en na een redelijke vlucht landden we op zondagmiddag een beetje brak op Schiphol waar Jelle en Sanne ons kwamen ophalen. En nu? Nu zijn we weer thuis in Enkhuizen met een vracht aan mooie herinneringen en vol energie om er weer tegenaan te gaan!