Strollen door Seattle

11 augustus 2017 - SeaTac, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend konden we goed de buurt bekijken waarin onze Airbnb staat. Het is in Columbiacity een levendige wijk van Seattle. Hier vandaan zijn we in zo'n twintig minuten Downtown. Dus namen we de lightrail naar het centrum.

Seattle is echt een grote stad. Veel wolkenkrabbers, drukke straten, veel verkeer. De stad ligt aan de zee. We kwamen langs de plek waar we de eerste dag de veerboot naar Bainbridge Island namen. Zo is het rondje compleet.

We hebben uiteraard de Pike Market bezocht. Een heel groot complex met allerlei kleine winkeltjes, restaurantjes, een groente-, vlees- en vismarkt kraampjes met handgemaakte producten enzovoort. Daar overheen gelopen en nog wat laatste souvenirs gescoord. Overal mensen en hoewel het op zaterdag nog drukker blijkt te kunnen zijn, was het nu ook al behoorlijk druk. Overal mensen die in de rij stonden bij de meest populaire restaurantjes.

Verder langs het waterfront gelopen. Ze proberen het wat mooier te maken door de pieren te ontwikkelen, maar doordat de snelweg er vlak langs loopt lukt dat nog niet echt.

Na een paar uur strollen toch maar even siësta gehouden op onze kamer en daarna heel lekker gegeten in een trendy buurtrestaurant. Alles al zoveel mogelijk ingepakt zodat het klaar staat voor morgen.