Bye Bye Oregon

8 augustus 2017 - Packwood, Verenigde Staten

Vandaag was het alweer tijd om Portland en even later ook Oregon gedag te zeggen. De laatste paar dagen van onze vakantie brengen we door in Washington. Het eerste stukje ging over de snelweg. Opvallend was weer de rook die er hing van de branden in Canada. Het uitzicht was daardoor wat minder goed.

We kozen voor een Scenic Byway, oftewel een toeristische route. Deze leidde ons over wat kleinere wegen naar een aantal mooie uitzichten en punten. Onderweg kwamen we een zalmkwekerij tegen met een bezoekerscentrum. Dus daar uitgestapt. Het bleek te gaan om een groot natuurproject waarbij de zalmen worden opgekweekt om even later te worden uitgezet. Ze zwemmen dan met de rivier mee naar de zee waar ze een tijd verblijven. Vervolgens zwemmen ze terug naar hun geboortegrond, tegen de stroom in zoals zalmen dat doen. Omdat er dammen zijn geplaatst worden ze met zogenaamde zalmladders een handje geholpen. We konden deze zien en hoewel het nu niet de tijd is voor terug zwemmende zalmen, zagen we er toch een over de ladder springen.

Doorgereden tot we een sign van een meer zagen. Daar naartoe en er lekker zitten lunchen. Het was een meer voor vissers en niet zozeer voor zwemmers. Maar we zaten er prima.

Zo was het middag geworden en gingen we op zoek naar ons huisje. Het blijkt te gaan om een huisje in een park waar waarschijnlijk allemaal weekendhuisjes staan. Het is hier heel stil, maar... er is een zwembad. Iets wat we in al die hete dagen nog niet hadden gehad en waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

's Avonds op zoek gegaan naar een restaurantje. Packwood, het dorp waarin het vakantiepark staat, was voor ons aangekondigd als een levendig plaatsje. Maar om dat te vinden moet je echt wel wat fantasie hebben ... Één straat waar we met moeite een paar restaurantjes konden vinden, waarvan er twee dicht waren.

Dus op naar de Saloon, die zowaar open bleek te zijn. Binnen was het druk, gezellig en hebben we best lekker gegeten al kijkend naar al die Amerikanen met hun grote porties en vervolgens hun doggy bags waarin ze de restjes mee naar huis nemen.