Rustig dagje

12 juli 2023 - Cabrales, Spanje

We zitten helemaal in de vakantiemodus. Rustig opstaan, even douchen, rustig ontbijten, stukje lezen. Bevalt prima. Rond een uur of 11 vertrokken we voor een rondrit. Eerst naar een plaatsje verderop waar een informatiecentrum over de lammergieren was die in de Picos de Europa leven. Het zijn er inmiddels 30 waaronder een paar paartjes die ook al een paar jongen hebben. De Spaanse naam voor de lammergieren is Quebranthahuesos, wat letterlijk betekent zij die de botten gooien. Want dat is wat lammergieren doen als de botten die ze vinden te groot zijn om op te eten. Ze vliegen er mee omhoog en laten ze vervolgens net zolang vallen totdat het behapbare stukken zijn geworden. We kregen best veel uitleg te verstouwen - beetje te veel, dus halverwege iets sneller door de tentoonstelling gegaan. Het was een prachtig centrum met maar weinig bezoekers en ook niet makkelijk te vinden. Je merkt echt dat het toerisme in deze streek nog in de kinderschoenen staat. Na het museumbezoek een korte wandeling in de buurt gemaakt. Daarna richting kust gereden. Het was vandaag weer een bewolkte dag met in de middag eerst wat motregen en later een flinke bui. Een paar mooie  strandjes bezocht - dat kan met ieder weertype.

Na de rondrit op ons balkonnetje wat zitten lezen.

Vanavond in Las Arenas de Calabres gegeten. Ik had een gegrilde inktvis die er wel heel echt uitzag, maar ook erg lekker was. Morgen reizen we verder!

1. Silvia:
    13 juli 2023
    Een fijne vakantiedag dus.
    Morgen een goede reis.