Les Landes

4 juli 2023 - Mimizan, Frankrijk

Vanmorgen na het ontbijt weer op weg. De rit was een stuk korter dan gisteren. Met een lekker muziekje op reden we richting Bordeaux. We besloten om in Les Landes ergens een hotelletje te boeken. En na even zoeken kwamen we bij één van de meren van het natuurgebied terecht. We verwachtten gewoon een kamer, maar we bleken een heel appartement te hebben gereserveerd. Ook niet gek natuurlijk. Het complex ligt aan het meer en we hebben daar een mooie wandeling gemaakt. Althans het eerste stuk. Het tweede stuk was wat minder. We waren wat afgedwaald en moesten langs de weg terug.

Terug bij het appartement even een duik genomen in het zwembad. Daarna naar Mimizan plage gereden. En dat bleek een echte badplaats aan de Atlantische Oceaan. Met heel veel winkeltjes, terrassen en restaurantjes. Echt vakantie dus. We zijn al weer helemaal in de vakantiemodus.

Daar lekker gegeten: een paar oesters natuurlijk en op twee manieren klaargemaakte mosselen. Nu weer terug bij het appartement en morgen op weg naar Spanje  waar onze ‘echte’ reis begint!