Op weg

3 juli 2023 - Tours, Frankrijk

Na een drukke zondag waarin nog heel veel losse eIndjes moesten worden weggewerkt, vertrokken we maandagochtend iets over zessen. We tuften door Nederland, België en passeerden Parijs. Ging allemaal heel vlot. Ook blij met de tolbadge waardoor we zo kunnen doorrijden op de tolwegen.

Rond half vijf waren we in Tours. Ik had ‘s middags een hotelletje geboekt in het centrum van het stadje. Zo’n echt Frans hotelletje met een vriendelijke eigenaar. Hij legde ons uit wat we konden bekijken in het stadje. Als eerste gingen we naar de kathedraal. Een gigantisch bouwwerk wat op de nominatie staat om verbouwd te worden. Veel glas in lood ramen waarvan een deel heel modern leek. Altijd mooi zo’n kerk.

Daarna de andere kant -de old town-van het stadje verkend. Waar de buurt van de kathedraal heel stil was, was het hier veel levendiger. Veel jongeren, studenten en alternatievelingen. En wat opviel een aantal vakwerkhuizen van hout en leem.

Onze gastheer had ons aangeraden om in een andere wijk te gaan eten. Dus liepen we daarheen en vonden we een alternatief restaurantje waar we één van de oudste gasten waren. Daar een lekkere kaasmaaltijd genuttigd.

Na nog een avondwandeling terug naar het hotel om een lange nacht te maken.