Gearriveerd in Spanje

5 juli 2023 - San Sebastián, Spanje

Het was vandaag een korte rit. Eerst bezochten we nog een klein marktje in Aureilhan. Stelde niet heel veel voor, vooral veel huisvlijt.  Maar toch altijd leuk om even mee te pikken.

Na een uurtje of twee rijden kwamen we al in Spanje en reden we naar de eerste ‘echte’ pleisterplaats van onze duurzame reis: San Sebastián. Ons hotel bevindt zich op de flank van de Iguelda, precies waar de afdaling afgelopen zondag van de Tour was.  Na ons in het hotel te hebben geinstalleerd liepen we naar beneden. We hebben eerst een heel eind langs de boulevard gelopen op weg naar de oude stad en de Urgull berg. San Sebastian ligt aan een grote baai met een gigantisch strand. En de boulevard loopt daar helemaal langs. Een gezellige drukte. Uiteindelijk kwamen we aan in de oude stad die trouwens niet eens zo oud is. Tweehonderd jaar geleden is bijna de hele stad door de Portugezen vernietigd. Maar het is wel een gezellig wijkje met veel winkeltjes.

Bovenop de Urgull berg staat een groot Christusbeeld. Je kunt deze berg beklimmen, maar dat hebben we (nog) niet gedaan. Wel hebben we een wandeling om de berg heen gemaakt over een mooi aangelegd wandelpad vlak naast de zee. Toen weer terug naar het hotel. Best een warme wandeling. Dus namen we een duik in het zwembad. Vanavond aan de boulevard gegeten en daarna nog een tijd op het terras bij het zwembad gezeten.

1. Silvia:
    6 juli 2023
    Wat een heerlijke dag lieve 2.
    Ik ga op de kaart kijken
  2. Louise en Jan op reis:
    6 juli 2023
    Leuk dat je meeleest Silvia!
  3. Silvia:
    7 juli 2023
    Heb zin in het vervolg, zo mooi daar👍🙋‍♀️👋