Naar de Asturische kust

14 juli 2023 - Infiesto, Spanje

Terwijl het in het zuiden van Spanje zinderend heet is, kregen we hier in het noorden er ook een staartje van mee. Het was vandaag zo rond de 30 graden en de hele dag zonnig. Na een uitgebreid ontbijt wat uitgeserveerd werd door Javier, één van de eigenaars, vertrokken we voor een rondrit.

Ook hier weer een schitterende weg, met uitzicht op heuvels en bergen. We reden naar Lastres, een vissersplaatsje met een kleine haven. Het stadje zelf bestond uit steile straatjes en trappen, met hier en daar mooie doorkijkjes naar de zee. En overal bloemen. Ook veel huisjes met overdekte balkonnetjes, typische architectuur van Asturië begreep ik. Na een kop koffie op een terras dat uitkeek over de zee, de stranden en de haven, besloten we één van de strandjes op te zoeken voor een duik in de zee. De stranden zijn hier over het algemeen niet druk. Er zijn er ook zoveel. Nadat we wat waren opgefrist reden we verder naar een volgend kuststadje, Tazones. Ook dit was weer een klein plaatsje met een haven en een centrumpje met steile straatjes. Maar waar dit stadje vooral bekend om is, is de verse vis en de vele visrestaurantjes. Eigenlijk bestaat dit stadje alleen maar uit restaurantjes met etende mensen. Wij dus ook 😀, we pikten gewoon wat van de kaart en dat pakte weer goed uit. Een heerlijke vis met een lekker sausje erbij. Inmiddels hebben we een hele serie foto’s van bijzondere gerechten.

Na dit bezoekje reden we weer terug naar El gran sueno. Lekker in de tuin hier gezeten. Vanavond leek het hele warme weer alweer over en kwamen er weer wolken binnen drijven. We zijn blij dat die erge hitte hier niet is, dan zouden we tot niets komen.