Strollen door Dublin

27 juli 2022 - Dublin, Ierland

Dublin is echt een levendige stad. Dat hebben we vandaag gezien. Vanuit ons hotel zijn we naar het centrum gelopen en daar een paar musea bezocht, gebouwen bekeken en nog wat geshopt.

Het eerste museum was de National Gallery. Voor het grootste deel gratis te bezoeken. Een mooi groot gebouw met heel veel zalen. Eén van de tentoonstellingen betrof prenten uit het prentenkabinet van het Rijksmuseum in Amsterdam 😀. Verder veel middeleeuwse werken en een tentoonstelling naar aanleiding van het honderdjarig bestaan van het boek Ulysses van James Joyce.

Het tweede museum was van een heel andere orde. Het Ierse Whiskeymuseum. We kregen een presentatie over hoe de whiskey in Ierland kwam en hoe dit zich heeft ontwikkeld. Werd op een leuke manier gedaan met allerlei weetjes. Tot slot mochten we vier verschillende  whisky’s proeven. Niet echt my cup of tea, maar wel leuk om een keer te doen. Met de whisky’s achter de kiezen weer naar het hotel gelopen om even ‘bij te komen’.

Vanavond gegeten in een Ierse pub. Heel druk, maar vooral met locals. En dat is toch het leukste. Morgen onze laatste hele dag in Ierland.