Belfast - stad van de Titanic

24 juli 2022 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen lieten we het platteland achter ons en vertrokken naar de eerste van de twee steden die we nog gaan bezoeken, Belfast. We arriveerden al om 11 uur - te vroeg om in te checken. Dus eerst de stad in.

De eerste stop was de St. Georges market. Een grote markthal die alleen in de weekends open is en op zondag is gewijd aan kunst, antiek en creatieve producten. Leuk om hier doorheen te lopen. Gezellig sfeertje.

Vervolgens liepen we door naar het Titanic quarter. De wijk waar begin 20e eeuw de Titanic is gebouwd. Tien jaar geleden (honderd jaar na de ramp met de Titanic) is hier een gigantisch museum neergezet. Nu één van de grote attracties van deze stad. En ook wij hebben dit museum bezocht. Het is heel groots opgezet en vertelt zowel over de stad Belfast, de bouw van het schip, de ramp tijdens de eerste reis als over de teruggevonden delen van het schip. Alles bij elkaar een indrukwekkend geheel.

Naast het museum ligt het schip Nomadic. Dit is het enige schip van de White Star Line dat nog over is. Het is gerestaureerd en laat zien hoe dergelijke schepen er in die tijd uitzagen. Want ook dit schip voer naar Amerika.

Eind van de middag hadden we het hele museum bekeken en wilden we naar het hotel lopen. Maar het regende zo hard, dat we een taxi namen. Bij het inchecken was even een gedoetje met de kamer die we kregen toegewezen. Maar uiteindelijk kwam het (redelijk) goed.

Vanavond Chinees gegeten. Een verademing na alle gefrituurde gerechten van de afgelopen weken.