Wandelen en badderen

20 juli 2019 - San Carlos, Costa Rica

Na een wat onrustige nacht, de regen kletterde op het dak, was het vandaag alles bij elkaar mooi weer. Vanmorgen besloten we daarom te gaan wandelen in een natuurpark met een aantal hangbruggen. We waren niet de enigen die dat hadden bedacht en het was voor Costoricaanse begrippen druk. We kregen zelfs een tijd mee wanneer we mochten starten met de wandeling. Hierdoor liepen we toch hele stukken alleen door het regenwoud. Het was een hele mooie wandeling met maar liefst zes hangbruggen. Ongetwijfeld zat de omgeving vol met allerlei dieren, maar helaas hebben wij die niet ontdekt. Wel één toekan en een slapende luiaard, maar eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ze ons werden aangewezen.

Zo’n National Park wordt prachtig onderhouden. Daar is men in dit land heel goed in. Ook de veiligheid wordt steevast in de gaten gehouden. De bruggen waren hoog boven ravijnen, maar allemaal even veilig. Na deze wandeling weer teruggegaan naar de lodge en daar van ons balkonnetje genoten met uitzicht op de vulkaan en de prachtige tuin.

In de buurt van La Fortuna zijn een heel aantal hot springs, zwembaden met heet vulkanisch water, te vinden en  van één daarvan hebben wij aan het eind van de middag gebruik gemaakt. Een zestal baden die van heet, naar nog heter tot heetst waren qua temperatuur. Voor mij iets te heet, maar Jan heeft er heerlijk van genoten. Achteraf bleken we bij het verkeerde (heetste) bad te zijn begonnen. Nou ja. Bij het arrangement dat we hadden hoorde ook nog een diner. Dat was zozo. Maar de baden waren wel een belevenis.

Over de donkere weg terug naar de lodge. Dat gaat steeds beter nu we de weg leren kennen. Morgen nog een keer de weg naar beneden rijden en dan op weg naar de volgende vulkaan.

1. Agnés Haan:
    21 juli 2019
    Leuk om jullie tijdens deze reis te volgen en grappig dat we gisteren hoorde dat 2 vriendinnen van ons ook naar Costa Rico gaan, hadden ze na mijn verhaal over jullie reis last minut besloten. Hebben jullie aanbevelingen of tips voor ze?
    Groetjes Agnès
  2. Louise en Jan op reis:
    21 juli 2019
    Grappig! Sowieso goede wandelschoenen en een goede poncho mee! Verder is het overal prachtig. Wij vinden het leuk om af en toe excursies te doen, ook omdat de gidsen heel veel kunnen vertellen over de natuur en je dan de verschillende dieren veel beter kunt spotten. En verder Pura Vida, zoals ze hier zeggen: geniet van het moment! Groetjes Jan en Louise
  3. Agnés Haan:
    22 juli 2019
    Dank je, en nog veel mooie ervaringen in Costa Rico.
    Groetend, Agnès