Regenbuien

18 juli 2019 - Boca Tapada, Costa Rica

Het had de hele nacht geregend, soms wat zachter, soms wat harder, maar toen we vanochtend heel vroeg voor de birdwatching gingen, was het gelukkig droog. We waren met zijn tweetjes met de gids die we gisteren op de boot hadden. We startten bij de receptie en daar vielen niet de vogels op, maar de uitgebreide families neusbeer. Grappige beestjes. De mannetjes leven alleen en die hadden we eerder al eens gezien, maar de vrouwtjes zorgen voor de talloze kleintjes. En vanmorgen vroeg liepen de gezinnetjes in grote getale over het pad. De kleintjes buitelden over elkaar heen.

Maar goed toen was het tijd voor het serieuze werk. Onze gids had een groot model verrekijker bij zich op een statief en we werden getrakteerd op allerlei soorten vogels. Domingo, de gids noemde de namen en ik geloof dat het de bedoeling was dat we die onthielden, maar dat was nog niet zo eenvoudig. Er schuilen nog geen echte vogelaars in ons, al was het wel een leuke wandeling en waren we in ieder geval steeds beter in staat om de vogeltjes binnen het groen te ontdekken. We zagen een heleboel soorten, waaronder een valk, papagaaien, kolibries en parkieten. Domingo heeft ze allemaal voor ons opgeschreven, zodat we ze niet kunnen vergeten.

Na deze activiteit ontbeten en daarna heeft het de hele dag op en af geregend. Soms zachtjes, maar er waren ook keiharde buien. Onze poncho’s kwamen goed van pas!

Vanmiddag stond een bushwalk op het programma. We vertrokken in de stromende regen, maar dat bleek onze gids niet te deren, dus ons ook niet echt. We liepen een trail door het regenwoud en onderweg kwamen we weer mooie planten, bomen en een aantal soorten kikkers tegen. Ook toen regende het af en aan.

Na de wandeling lekker bij ons huisje gezeten. Het bleef regenen. Een droge periode afgewacht om snel naar het restaurant te lopen en daar gegeten. Morgen reizen we weer verder.