Leguanen, kikkers en andere dieren

17 juli 2019 - Boca Tapada, Costa Rica

Vanuit de locatie waar we nu een paar dagen zitten worden allerlei activiteiten georganiseerd. Voor vanochtend hadden we gereserveerd voor een boottochtje over de rivier.  Dus gingen we aan boord en zakten we in een motorboot de rivier af in de richting van de grens met Nicaragua. Onderweg wees de gids ons op allerlei dieren. Knap hoe hij deze vanaf een afstandje kon spotten. We zagen apen en allerlei vogels. Maar ook een reuzenkrokodil en een aantal indrukwekkende leguanen. Langs de rivier waren veel boerderijen te vinden en halverwege ons tochtje gingen we bij één van deze aan land. Na het onvermijdelijke rondje door de natuur: (ruik hier eens aan, wat denk je dat dit is?), kregen we wat fruit en suikerriet water. Op deze manier verdienen de mensen een centje bij denk ik.

De uiteindelijke bestemming van het vaartochtje was een klein gehuchtje tegen de grens van Nicaragua aan. We liepen door het piepkleine dorpje waar ook nog een school was. De gids vertelde dat het onderwijs overal in Costa Rica van hetzelfde niveau moet zijn en dat juist de meest afgelegen plekken zoals deze er zorg voor dragen dat de kinderen op een goede manier les krijgen ( met laptops en computers) zodat ze niet zullen onderdoen voor andere regio’s.

Vanmiddag lekker geluierd en gezwommen en gelezen en vanavond meegedaan aan een nachtwandeling. Gewapend met zakkammen maakten we een wandeling door de omgeving. Dit keer zagen we kleine dieren, zoals insecten, en prachtig gekleurde kikkertjes. Heel bijzonder.

Na een lekker diner in het restaurant hier, kwamen we moe van alle indrukken die we hadden opgedaan in ons huisje aan.