Modderbad

23 juli 2019 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Het was zowaar droog de hele dag vandaag. En we hebben zelfs een lekker zonnetje gehad. We zitten nu nog meer in het noorden van Costa Rica. Via een nieuwe weg, reden we in anderhalf uur naar de stad Liberia. Dit was nu eens een echte stad. Met in het centrum een gigantisch grote moderne witte kerk. Bij het altaar lagen cowboyspullen. Misschien had dat te maken met het feit dat de stad de onafhankelijkheid van Nicaragua vierde. Maar zeker weten doen we dat niet. Er waren in ieder geval in de stad allerlei festiviteiten die men aan het voorbereiden was. Als we het goed zagen ook een rodeo.

Na even in de stad rondgeneusd te hebben, reden we naar onze nieuwe stek. Een kleine lodge weer vlakbij een vulkaan en een nationaal park. In een mooi natuurgebied. Na ons te hebben geïnstalleerd en de uitleg van de gastheer te hebben gehoord, besloten we nog een ritje te maken.

Vlakbij de lodge is een waterval en zijn er hot springs. Hier zijn we naartoe gereden. En het geheel was veel mooier dan in La Fortuna. Veel natuurlijker en de baden waren ook nog eens lekkerder van temperatuur. Speciale attractie was het insmeren met vulkaanmodder. Goed voor de huid, dus wij hebben ons er ook aan gewaagd. Lekker gekliederd met modder en daarna alles weer afgespoeld.

Helemaal fris en schoon terug gereden naar de lodge. Vanavond met een aantal andere mensen die hier logeren, aan een grote tafel gedineerd. Was weer eens een andere ervaring dan met zijn tweetjes.