Ruiken, horen en zien

24 juli 2019 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

We zitten een paar kilometer van het Nationaal Park rond de vulkaan Rincon de la Vieja af. Daar is echt nog vulkanische activiteit en vanmorgen zijn we al vroeg op stap gegaan om er een wandeling te maken. Eerst door het regenwoud en daarna langs een aantal walmende, rokende en borrelende vulkanische activiteiten. Ook al waren het maar kleine tekens van activiteit, we vonden het niet minder indrukwekkend. De aarde is hier echt actief in beweging. Je ruikt het, je hoort het en je ziet het. Van rook tussen de planten door, via borrelende modderpoelen tot zelfs een kleine geiser die omhoog spuit. Het was een prachtige wandeling en zoals steeds in Costa Rica mooi aangelegd en prima onderhouden. En weer hielden we het de hele dag droog en scheen de zon

Dus besloten we na deze ochtendwandeling de kust op te zoeken. Een klein uurtje rijden en we kwamen in Playa del Coco. Een klein toeristisch stadje aan een baai. Ten zuiden hiervan schijnt de kust echt helemaal ontsloten te zijn met grote hotels en boulevards, maar dit stadje was heel kleinschalig. Een korte strandwandeling gemaakt en lekker geluncht in een barretje.

In de loop van de middag waren we weer terug bij de lodge en hadden we nog voldoende tijd om te relaxen voor we weer met alle gasten aan tafel gingen. Toch ook leuk om met zo met allerlei mensen even te kletsen over de reis, maar ook over ons dagelijks leven en zelfs de politiek kwam voorbij. Onze gastheer Eric ontpopte zich als goochelaar en deed allerlei trucs, waar we met verbazing naar hebben gekeken. We hadden hier weliswaar geen WiFi, maar het was een uitstekende stop.

1. Wieke:
    25 juli 2019
    Wat een flora en fauna, zo kleurrijk! Jullie kijken vast jullie ogen uit. Is het ook een beetje spannend als een slang passeert?
    Xxx
  2. Loes Van galen:
    25 juli 2019
    Dat is genieten Jan en Louise. Leuk dat wij zo kunnen meegenieten.