Aan de Caribische kust

11 juli 2019 - Cahuita, Costa Rica

Vandaag verlieten we San Jose. Met onze ‘eigen’ auto. Dat was nog een heel gedoe want het verkeer stond muurvast in de stad. Maar met behulp van de gps die we bij de auto kregen kwamen we toch in het buitengebied en reden we richting kust. Onderweg een aantal keren stilgestaan. De weg tussen San Jose en de kust wordt verbreed en overal waren mensen aan het werk. Dat betekende regelmatig in de rij en wachten tot de andere kant was doorgereden.

Maar goed, de afstanden die we in Costa Rica rijden zijn niet zo groot en zo kwamen we in de middag aan in een Caribisch paradijsje. Groen, warm, een zwembad, de zee vlak naast de deur en een relaxt sfeertje. Dus zijn we gaan zwemmen, hebben we het zwarte strand bekeken, een kleine strandwandeling gemaakt en lekker gechild.

Vanavond hebben we in het dorje hier vlakbij - Cahuita - bij een klein restaurantje gegeten. Een dorpje met een reggaesfeer en vol met barretjes en restaurantjes. En nauwelijks toeristen. Die verblijven meer aan de andere kant van Costa Rica, waar de grote hotels zijn neergezet. Het is een prima plek voor een paar dagen!