Aangekomen in Sri Lanka

18 juli 2018 - Negombo, Sri Lanka

Na een lange vlucht - eerst van Amsterdam naar Koeweit, daarna van Koeweit naar Colombo - zijn we vanmorgen vroeg in Sri Lanka aangekomen. Na de verschillende formaliteiten, weer een mooi stempel in het paspoort erbij, werden we keurig opgewacht. We maakten kennis met onze chauffeur, Harald.

Deze reed ons naar de eerste slaapplek. Negombo. Een stadje aan de zee  ten noorden van Colombo. Direct werd al duidelijk waarom je hier beter niet zelf kan rijden. Er wordt links gereden, dat is nog niet eens zo erg, maar het verkeer is ook heel chaotisch. Veel tuktuks, veel scooters, veel bussen en vrachtwagens die al toeterend de weg voor zich opeisen.

We waren al vroeg bij de villa waar we de eerste twee nachten verblijven. Een koloniaal aandoend huis met een heerlijk zwembad. We konden meteen aanschuiven voor het ontbijt. Een paar uur bij en in het zwembad gezeten tot onze kamer klaar was. Daarna ons geïnstalleerd en het stadje ingelopen. Na even zoeken vonden we een opgang van het strand. Geen strandvertier, wel hoge golven en een enigszins vervuild strand waar veel plastic ligt. Maar ook palmbomen met veel kokosnoten. Strandtenten zijn wel aan de doorgaande weg te vinden, maar niet vanaf het strand te bereiken.

Verder de middag geluierd. Hakt er toch even in zo’n reisje, kleine jetlag hebben we wel.

Aan het eind van de middag nogmaals naar het strand gelopen. We kwamen in een klein wijkje met armoedige huisjes. Een man vroeg ons of we zijn huis wilden zien. En voor we het wisten zaten we in een tuintje met de man, zijn vrouw, een peuter van drie jaar, een meisje van een jaar of 10, een jonge vrouw die op het punt van bevallen stond en haar man. We moesten alles bekijken: de duiven, de schildpadden, het tuintje, de vissen en de schelpen en kregen thee aangeboden. Jammer genoeg spraken ze nauwelijks Engels, dus waren ze moeilijk te volgen. Wat we wel begrepen is dat het hoogzwangere meisje morgen moet bevallen, van een jongetje.

Daarna terug naar de villa waar we een eenvoudige vegetarische maaltijd kregen en niet te laat ons bed in doken.

1. Agnés Haan:
    18 juli 2018
    Ik wens jullie een prachtige reis toe!
  2. Franca:
    18 juli 2018
    Fijn dat jullie er zijn. Mooie reis!