Van de stad naar de boer

1 augustus 2017 - Wallowa, Oregon, Verenigde Staten

Vanuit Baker City hebben we vandaag een schitterende autorit gemaakt. Eerst door een prairielandschap naar de Hells Canyon, de diepste kloof van Noordwest Amerika. De weg, met nauwelijks verkeer, voerde eerst langs een kreek en vervolgens langs Snake River, een brede rivier. Deze konden we tot diep in de kloof volgen, met een spectaculair uitzicht, tot aan een grote stuwdam met een enorm verval. We konden daar te voet nog verder wandelen langs de rivier, maar daar was het echt te warm voor: zo rond de 40 graden! Op de weg terug ontdekten we overigens dat we ons in een andere staat bevonden, Idaho.

Terug in Oregon wachtte opnieuw een mooie route door bosachtig gebied richting onze nieuwe Airbnb. Bij een hooggelegen uitzichtpunt hebben we gepauzeerd en in de schaduw genoten van het uitzicht op Hells Canyon. Ondanks de prachtige natuur, is het hier zo weinig toeristisch dat onze lunch er bij gebrek aan restaurants bij in was geschoten. Pas om half vijf kwamen we een gelegenheid tegen. Dat was dus meteen ons avondeten.

Rond zes uur arriveerden we op onze nieuwe stek, een Bunkhouse bij een ranch. Heel landelijk. Het Bunkhouse is een groot houten gebouw dat heel eenvoudig is ingericht. Wel lekker om weer eens veel ruimte voor onszelf te hebben. Vanavond een mooie wandeling gemaakt op het land van de boer en genoten van de zonsondergang. Het is hier heel stil, de boerderij ligt ver van de grotere wegen en is alleen bereikbaar via een  gravelweg van zo'n vijf kilometer. Bijzonder om een paar dagen hier van te mogen genieten.