Zondag in Ella

5 augustus 2018 - Ella, Sri Lanka

Het was weer een lekker dagje. De temperatuur is in dit gedeelte van het land heel aangenaam. Was ook de reden dat de Engelsen er graag woonden. Vanmorgen na het ontbijt zijn we naar Little Adams Peak gereden. De hoogste berg in Sri Lanka is de Adams Peak en dit is haar kleine broertje of zusje. We hebben daar een mooie wandeling gemaakt. De weg slingerde tussen de (oude) theeplantages naar boven tot een heel aantal trappen. Via die trappen kwamen we op de top. Daar stond een beeldje van Buddha en hadden we een mooi uitzicht over de omgeving.

Vanmiddag hebben we lekker zitten lezen op ons balkonnetje en hebben we vanuit ons hotel een wandeling gemaakt over de weg die naar boven loopt. We kwamen daar ook weer heel veel guesthouses en hotels tegen. Ella is zich echt aan het ontwikkelen tot een belangrijk toeristisch centrum. Over een paar jaar zou het stadje wel helemaal vol kunnen staan met hotels.

Als diner hebben we nog een keer meegedaan met een kookles. We waren in de veronderstelling dat we Lamprice zouden gaan maken. Dit is een rijstgerecht wat als een pakketje gewikkeld in bananenbladeren op je bord komt. Maar dat bleek niet de bedoeling. We maakten samen met een paar Duitse stelletjes en een Franse familie een vegetarische maaltijd bestaande uit verschillende curry’s. In het begin leek het wel een kleuterklasje. Om de beurt werden we aangewezen om een tomaatje of een ui te snijden of een lepeltje kruiden bij de curry te voegen. We werden er wat lacherig van. Maar uiteindelijk was het heel gezellig zo met elkaar en hebben we ook nog eens lekker gegeten. De recepten krijgen we toegestuurd, dus deze maaltijd kunnen we ook thuis maken. En hoe de lamprice gaat, nou dat googlen we wel even.