Over het spoor

4 augustus 2018 - Ella, Sri Lanka

De laatste week van onze vakantie is alweer aangebroken. We zitten al vol indrukken van dit mooie land, alle bezienswaardigheden en de aardige mensen. En vandaag kwamen er weer nieuwe bij.

Vanmorgen reden we naar het station van Ella. Daar stonden alweer veel mensen op de trein te wachten. Maar dat was niet ons doel. We liepen langs het station, langs het bord waarop stond dat het verboden was om op het spoor te lopen om vervolgens een heel stuk over het spoor te wandelen. Wel raar hoor. We liepen van biels naar biels op weg naar de brug met de negen bogen, de Nine Arches Bridge. Zo hebben we in totaal een kleine 10 kilometer over het spoor gelopen en we waren niet de enigen. We kwamen hele families tegen die op weg waren naar het station. Voor hen de snelste en makkelijkste weg om er te komen. En waarom dan niet op deze manier. De treinen rijden vrij rustig en je hoort ze al uit de verte aan komen. We zagen zelfs twee politieagenten die ook gebruik maakten van het spoor. Op een gegeven moment kwam er een trein aan en moesten we even uitwijken en wachtten we met elkaar naast de rails. Ook waren er een paar kleine winkeltjes langs het spoor.

Bij de brug hebben we gewacht op de trein en konden we met een heleboel andere mensen een mooi plaatje schieten van brug met trein. Tja, je betakt toch wat tijdens zo’n vakantie. Lopen over de bielzen was trouwens best vermoeiend omdat je constant naar beneden moest kijken zodat je je voeten goed neerzette. We liepen zelfs door een donker tunneltje. Op de terugweg hebben we bij één van de kleine shops een kokosnoot gekocht en leeggedronken.

Vanmiddag hebben we lekker op ons balkonnetje zitten chillen. Er was vandaag gelukkig geen lawaai vaan muziek dus konden we genieten van het uitzicht én de stilte.

Eind van de middag lieten we ons naar het dorpje brengen. Dit bestaat uit een paar straatjes met veel bars, restaurants en wat winkeltjes. Daar alvast wat souvenirs ingeslagen. Harald had een restaurant aangewezen wat erg goed zou moeten zijn. Het was er in ieder geval heel druk. Daar kwamen we Marije en Ton tegen met wie we ook in de homestay in Kandy hadden gezeten. Mensen van onze leeftijd met wie het heel leuk klikt. Met zijn vieren gegeten wat heel gezellig was. Morgen nog een dagje in dit hotel.