Aan alles komt een eind

10 augustus 2018 - Colombo, Sri Lanka

Na het gebruikelijk uitgebreide, lekkere ontbijt gingen we direct met onze nieuwe chauffeur op weg naar Colombo. Hij gaf ons de tip om een stop te maken in Galle, een havenplaats ongeveer halverwege, en dat bleek een prima tussenstop. Het historische gedeelte van deze stad is een door Hollanders aangelegde vesting naar het voorbeeld van Naarden. De vestingwerken en veel historische gebouwen zijn goed behouden gebleven. Kortom heel sfeervol, ook door de vele leuke winkeltjes, en met bijna geen verkeer in de straatjes.

Na deze tussenstop ging de reis grotendeels verder over een snelweg, voor het eerst tijdens onze reis. Eenmaal in Colombo aangekomen kwamen we in een enorme verkeerschaos terecht: brommers, tuk-tuks, bussen en auto’s krioelden met veel getoeter door elkaar.

Ons nieuwe hotel ligt niet zover van het oude centrum en na aankomst zijn we vrijwel direct met een tuk-tuk naar een wijk vol winkels en stalletjes gegaan. Het krioelde van de mensen en het was heel leuk om hier rond te slenteren. Opvallend is dat winkels met ongeveer dezelfde waar min of meer op elkaars lip zitten.

Jammer is wel dat we vrijwel geen restaurants in de nabijheid van ons hotel konden vinden. We hadden namelijk onze laatste avond in dit prachtige land graag met een sfeervol etentje willen afsluiten. Dat is helaas niet gelukt. Wel heel lekker in ons hotel kunnen eten, maar dat is niet echt romantisch ingericht.

Vlakbij ons hotel ligt een meer en er zijn ook een paar bijzondere tempels in de directe nabijheid om morgenochtend nog te bekijken. Eerst zullen we dan moeten inpakken voor de terugreis, want onze vakantie zit er nu bijna op!