Laatste dagje in Spanje

25 juli 2023 - Serdio, Spanje

Het zonnetje scheen, de temperatuur was goed, dus een prachtige dag om er nog even op uit te gaan. Doel was het plaatsje Santillana del Mar. We hadden gelezen dat het een historisch stadje was en dat klopte helemaal. Heel druk met toeristen. Het historisch centrum bestond uit gezellige straatjes met oude klinkers, allerlei winkeltjes en restaurantjes en mooie gebouwen. Echt een stadje om te flaneren en nog wat souvenirtjes te scoren in de vorm van regionale producten.

We hadden ook gelezen dat er een museum was waar je heel oude rotstekeningen kon bewonderen. Maar helaas stonden we bij het verkeerde museum met bijna dezelfde naam maar met een heel andere collectie. Mythologische figuren uit Cantabria. Dit betekende een kruising tussen het sprookjesbos in de Efteling en Sprookjes Wonderland, maar dan allemaal heel kleinschalig. Nou ja, was ook even leuk om te bekijken. Het andere museum hebben we niet meer opgezocht.

Via een mooie route langs de kust reden we naar het stadje van gisteren. We hadden gehoord dat daar een Ostreria was - oftewel een oesterbar. Daar eten was een mooie afsluiting van deze vakantie. Deze streek van Spanje is meer dan de moeite waard!